Još jedna grupa rukovodilaca završila je edukaciju za menadžment u zdravstvu koju organizuju Komora zdravstvenih ustanova Srbije i Methodes Franklin Covey d.o.o. Program koji je osmišljen za potrebe Projekta čiji je pokrovitelj bilo Ministarstvo zdravlja i Drugi projekat razvoja zdravstva Srbije zbog velikog interesovanja i stalnih prijava novih učesnika održava se i nakon završetka Projekta, a prema modelu koji se pokazao izuzetno uspešnim. Predavači i program su dostupni ne samo direktorima zdravstvenih ustanova nego i onima na nižim nivoima upravljanja – svima koju su zainteresovani da unaprede vešine komunikacije sa kolegama i upoznaju se sa specifičnostima menadžmenta u zdravstvu.
„Mislim da smo, sa
partnerima, odradili veoma uspešan i značajan posao. Nekoliko stotina
rukovodilaca u zdravstvu završilo je ovu edukaciju i mislimo da se stvorila
respektabilna grupa onih koji su kvalitetno informisani i usmereni da na jedan
konstruktivan način pristupaju poslu i izazovima. Mislim da ne preterujem kada
kažem da smo postavili osnov za jednu novu, drugačiju poslovnu kulturu u zdravstvu.
Imajući u vidu da interesovanje za ove
edukacije ne jenjava, pokušaćemo da nađemo način da ovo bude kontinuirana
aktivnost Komore zdravstvenih ustanova
Srbije, u partnerstvu koje sada postoji sa kompanijom Methodes Franklin Covey i
kojim smo izuzetno zadovoljni“ kaže Snežana Rašić Đorđević, direktor Komore
zdravstvenih ustanova Srbije.
Iskustva učesnika:
Vladimir Baščarević neurohirurg Klinički centar, Klinika za neurohirurgiju
"Moji utisci o ovoj edukaciji
su vrlo pozitini. Posle dužeg vremena čujem nešto drugačije, a veoma korisno.
Pričalo se o ovom kursu među mojim kolegama. Čuli smo utiske od onih koji su
ranije završili edukaciju i na nivou grupe smo razgovarali o tome kako da se
organizujemo, da se prijavimo i prisustvujemo. Uvek je problem obaveza ali smo ipak našli
način da neke obaveze odložimo. Operacije koje je trebalo da radim danas su
odložene ali drago mi je što smo se organizovali da čujemo ovako korisne
stvari. Moj predlog je da, ukoliko je moguće, razmotrite opciju da edukaciju ordžavate videndom kako bi učesnicima
bilo lakše da se organizuju da posao ne trpi.
Što se tiče problema sa
kojima se srećemo u poslu oni su zaista različiti - organizacioni, sistemski,
međuljudski, finansijski, motivacioni. Mnogi nisu zadovoljni na radnom mestu
i to je nezadovoljstvo koje traje već veoma dugo.
Nemamo vidljive rezultate
u pokušajima da se kvalitet rada, zadovoljstva i nivoa usluga koje pružamo poboljša. Kad su ljudi zadovoljni –
raste i nivo usluge
Od onoga što sam naučio na
edukaciji – čini mi se da prvo može da se primeni drugačiji pristup sa kojim smo ovde upoznati; jedan nov način komunikacije; da se promeni ugao gledanja i model suočavanja sa problemima. To pomeranje perspektive je najveća vrednost ovog
kursa – da problem koji ste pokušavali da rešite na jedan način sada pokušate
da rešite drugačije – nekom drugom vrstom komunikacije
Mislim da bi svi koji su
na bilo kojoj vrsti rukoodećih pozicija treba da prođe ovaj kurs, ali i oni
koji nisu rukovodioci. Nema toga ko nema potrebu za boljom komunikacijom sa
ljudima, odnosno saradnicima. Dakle – svi bi trebalo da čuju ovo što se ovde
čuje i to na ovaj način. Teorijski -znamo da je bes neprijatelj dobre
komunikacije, da je to emocija koja samo pogoršava problem -ali nije jednostavno
to primeniti. Na ovoj edukaciji ide se
dalje i dublje od suve teorije i preporuka koje lepo zvuče.
Jasmina Vukša, apoteka Subotica, direktor
Moji utisci u vezi sa
edukacijom su fantastični i svakom bih preporučila ovu obuku. Mislim da prilika
za ovakvu edukaciju treba da bude više i da imamo i neki kontinuitet –najmanje
na jedno 5 godina bilo bi dobro organizovati usvajanje novih znanja i sticanju
novih veština
Problemi apoteka u
državnom sektoru su veliki. Potrebna je jedna kompletna reorganizacija,
razmotriti način finansiranja i osmisliti administrativno objedinjavanje
(ušteda sredstava u administraciji odnosno jedna administracija na više
centara).
Za mene je od svega što sam čula na ovoj edukaciji najbrže
primenjivo ono što sam čula da čovek, odnosno rukovodilac može da koriguje na
sebi, u svom pristupu i od toga ću krenuti.
Šefadil Spahić, direktor Zavoda za javno zdravlje Novi Pazar
Najkraće rečeno - prešao
sam dug put ali vredelo je. Sve pohvale za organizaciju. Za vas i za Komoru
znam odavno. Dolazili su na vaše događaje pravnici, ekonomisti iz naše ustanove
– uvek su se vraćali sa pozitivnim iskustvima. Ja sam ovu edukaciju hteo da
završim još prošle godine ali nisam imao vremena zbog kovida.
Najveći problem u mojoj
ustanovi je način finasiranja. U zavodu – teško je doći do novca, obezbediti
plate a onda sve ostalo...
Jako sam bio skocentrisan
tokom predavanja. Ima mnogo stvari koje sam čuo po prvi put i koje ću probati
da primenim. Najpre mehanizme za bolju komunikaciju koji su nam ovde
predstavljeni – to ću odmah uvesti.
Danijel Đorđević, Niš poliklinika Human
Edukacija je iznad svih
mojih očekivanja. Predavači su veoma stručni i jako prijatni ljudi. Dobio sam
preporuku od prijatelja i tako sam saznao za ovu edukaciju (budući da radim u privatnom sektoru). Ja sam načelnik na
poliklinici i mnogo ljudi je pod mojim nadzorom. Od mog znanja i mog odnosa sa
njima zavisi i njihov radni učinak. Ja i iznad sebe imam menadžment tako da
mislim da bi bilo dobro da i oni prođu edukaciju i to ću svakako preporučiti.
Voleo bih da i oni imaju ovo iskustvo koje sam ja stekao
Od problema sa kojima se
susrećem u svom radu a za čije rešavanje ova edukacija može da bude korisna
ističem - na mojoj klinici nisam mogao da „doprem“ do nekih ljudi pa sam ovde
upoznao sa nekim tehnikama i alatima koje ću sigurno primeniti. Neke stvari ću
primeniti čak i u svojoj porodici.
Komunikacija, naročito
poslovna nikad nije jednostavna i uvek su moguća unapređenja
Mirjana Dimitrijević Dom dravlja Gračanica
Moji utisci su dobri. Zadovoljna
sam. Ovo je prva edukacija ovog tipa kojoj prisustvujem. Do sada sam
prisustvovala stručnim edukacijama iz oblasti kojom se bavim. Ovo će mi veoma
koristiti u rukovođenju ustanovom jer je akcenat na KOMUNIKACIJI. Dobili smo korisne smernice
kako da rešavamo neke situacije koje su česte kod nas u ustanovi.
Imamo i mnogo specifičnosti
jer je ustanova kojom rukovodim na Kosovu ali ono što najpre mogu da primenim je
unapređenje komunikacije sa zaposlenima i to ću svakako i koristiti. Inače
pratimo rad Komore i učestvujemo u avašim aktivnostima. Redovno dolazimo na vaša
savetovanja. Obično nas prisustvuje 4-5 i bude nam korisno da čujemo ono što je
novo u zdravstvu.