Na osnovu člana 148. Zakona o zdravstvenoj zaštiti („Službeni glasnik RS“, broj 25/2019) i člana 10. stav 2. tačka 1. Statuta Komore zdravstvenih ustanova, Skupština Komore zdravstvenih ustanova Srbije je na 3. sednici, održanoj 11. aprila 2022. godine donela
STATUT
KOMORE ZDRAVSTVENIH USTANOVA SRBIJE
I OPŠTE ODREDBE
Član 1.
Komora zdravstvenih ustanova Srbije (u daljem tekstu: Komora) je udruženje zdravstvenih ustanova i drugih pravnih lica koja obavljaju zdravstvenu delatnost u Republici Srbiji.
Udruživanjem u Komoru, članice Komore ostvaruju svoje zajedničke ciljeve i to unapređivanje rada, ekonomike poslovanja i druge zadatke i ciljeve od zajedničkog interesa u skladu sa zakonom, drugim propisima i ovim Statutom.
Član 2.
Statutom Komore zdravstvenih ustanova Srbije (u daljem tekstu: Statut) bliže se uređuju: naziv, sedište, organizacija i rad Komore, poslovi koje Komora obavlja, način obavljanja poslova Komore, sastav, način i postupak izbora i nadležnosti organa Komore, broj članova u organima Komore, način izbora i opoziva članova u organima Komore, prava i dužnosti članova Komore, obavljanje stručnih poslova u Komori kao i druga pitanja od značaja za rad i organizaciju Komore.
Član 3.
Komora posluje pod nazivom: Komora zdravstvenih ustanova Srbije.
Skraćeni naziv Komore je KZUS.
Naziv Komore na engleskom jeziku glasi: Chamber of Healthcare Institutions of Serbia.
Sedište Komore je u Beogradu, ulica Hajduk Veljkov venac 4 - 6.
Komora može, radi efikasnijeg rada i funkcionisanja, osnivati odeljenja Komore.
Član 4.
Komora je pravno lice sa pravima, obavezama i odgovornostima koje ima na osnovu zakona i ovog Statuta.
Komora, u pravnom prometu sa trećim licima, istupa u svoje ime i za svoj račun.
Na osnovu posebnih ovlašćenja, Komora istupa u svoje ime i za račun članice Komore ili u ime i za račun članice, davaoca ovlašćenja.
Komora ima pravo da stiče imovinu i imovinska prava i da njima samostalno raspolaže.
Imovinu Komore čine: pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva, hartije od vrednosti i druga imovinska i neimovinska prava.
Komora u pravnom prometu odgovara za svoje obaveze svom svojom imovinom.
Komora ima tekući račun.
Član 5.
Komora ima pečat i štambilj.
Pečat je okruglog oblika, prečnika 30 mm, na kome je ćiriličnim pismom, po obodu, ispisano: „Komora zdravstvenih ustanova Srbije“, a po prečniku, sedište Komore.
Štambilj je pravougaonog oblika, dimenzija 30h60 mm, na kome je ćiriličnim pismom ispisan tekst iz stava 2. ovog člana i sedište, sa prostorom za broj delovodnog protokola i datum.
Pečat i štambilj Komore koji se koriste u organizacionoj jedinici van sedišta Komore, osim teksta iz stava 2. ovog člana sadrže i sedište organizacione jedinice.
Za upotrebu pečata odgovoran je direktor Komore odnosno lice koje on ovlasti.
Komora ima zaštitni znak – logo, čiji vizuelni identitet utvrđuje Upravni odbor Komore.
Komora ima glasilo koje izlazi u formatu i rokovima koje odredi direktor Komore.
Član 6.
Komoru predstavlja i zastupa direktor Komore.
Direktor Komore može u okviru svojih ovlašćenja odrediti pismenim punomoćjem drugo lice za zastupanje Komore.
II DELATNOST KOMORE
Član 7.
Delatnost Komore, kao udruženja zdravstvenih ustanova (poslovnih subjekata – pod šifrom 94.11 u Klasifikaciji delatnosti), je:
1. razvoj i unapređenje rada i ekonomike poslovanja članica Komore;
2. zastupanje zajedničkih interesa članica Komore u celini ili dela članica Komore u funkcionisanju zdravstvenog sistema, razvojne i ekonomske politike, pred državnim i drugim organima;
3. staranje o razvoju i kvalitetu sistema zdravstvene zaštite, organizacije zdravstvene službe i sistema zdravstvenog osiguranja, u saradnji sa organima i organizacijama koje obavljaju delatnost od interesa za zdravstvene ustanove;
4. pokretanje inicijative za donošenje zakona, drugih propisa i mera zdravstvene politike;
5. učestvovanje u pripremi za donošenje zakona i drugih propisa od interesa za članice Komore;
6. učestvovanje u postupku donošenja opšteg akta kojim se uređuju uslovi, kriterijumi i merila za zaključivanje ugovora sa zdravstvenim ustanovama i za utvrđivanje naknade za njihov rad za svaku kalendarsku godinu;
7. učestvovanje u postupku izrade posebnog kolektivnog ugovora za zdravstvenu delatnost;
8. davanje mišljenja na nacrte i predloge zakona i drugih propisa od interesa za članice Komore;
9. ostvarivanje i usklađivanje zajedničkih interesa članica, zajedničkog planiranja i dr.;
10. pružanje pomoći u izradi programa rada i drugih opštih akata, kao i pružanje neposredne stručne pomoći u primeni zakona i drugih propisa članicama Komore;
11. učestvovanje u donošenju normativa kadrova, normativa rada, standarda zdravstvenih usluga i racionalnog korišćenja kapaciteta sredstava;
12. ostvarivanje međusobne saradnje i podele rada, kao i drugih pitanja od zajedničkog interesa članica Komore;
13. ostvarivanje i održavanje saradnje sa sličnim udruženjima i asocijacijama u inostranstvu;
14. unapređenje informisanja članica Komore i odnosa s javnošću preko sopstvenog informacionog sistema i povezivanja sa odgovarajućim informacionim sistemima u zemlji i inostranstvu, kao i putem izdavanja posebnog glasila Komore;
15. organizovanje i koordinacija edukacije kadrova u zdravstvu;
16. organizovanje savetovanja, seminara i stručno – konsultativnih skupova u cilju informisanja o aktuelnostima u zdravstvu, unapređenja stručnih znanja i razmene iskustava;
17. izdavačka delatnost od interesa za zdravstvenu delatnost i zdravstvene ustanove;
18. obavljanje i drugih poslova i zadataka utvrđenih zakonom, drugim propisima i opštim aktima Komore.
Poslovi iz nadležnosti Komore, utvrđeni zakonom, ovim Statutom i drugim opštim aktima Komore, ostvaruju se i izvršavaju na način i po postupku koji je predviđen ovim Statutom i drugim opštim aktima Komore.
III PRAVA, OBAVEZE I ODGOVORNOSTI ČLANICA KOMORE
Član 8.
Poslovima Komore upravljaju članice Komore preko svojih predstavnika u organima i radnim telima Komore, biranim na način utvrđen ovim Statutom.
Član 9.
Članice Komore su ravnopravne u pravima, obavezama i odgovornostima Komore.
Punopravna članica Komore je zdravstvena ustanova koja je na osnovu odluke svog nadležnog organa pristupila Komori i prihvatila Statut Komore.
Odluku o pristupanju verifikuje Upravni odbor Komore.
Član 10.
Prava, obaveze i odgovornosti članica Komore su da:
Član 11.
Članstvo u Komori prestaje:
Odluku o isključenju, iz tačke 3. ovog člana, donosi Upravni odbor Komore.
IV ORGANI KOMORE
Član 12.
Zadatke Komore ostvaruje Komora posredstvom Stručne službe i organa Komore uz saglasnost članica Komore.
Član 13.
Komora ima organe koji obavljaju poslove i zadatke u skladu sa zakonom a to su:
1. Skupština Komore
Član 14.
Skupština Komore je najviši organ Komore i čine je, po pravilu, direktori članica Komore.
Skupština Komore, u okviru svoje nadležnosti:
a) donosi i usvaja:
1) Statut Komore;
2) Plan rada Komore;
3) Finansijski Plan Komore;
4) Godišnji izveštaj o radu Komore;
5) Godišnji izveštaj o finansijskom poslovanju Komore;
6) Odluku o osnovici, stopi, načinu i rokovima plaćanja članskog doprinosa;
7) Odluku o obrazovanju svojih Komisija i drugih radnih tela;
8) Izveštaje o radu skupštinskih organa i tela;
9) Poslovnik o svom radu.
b) na predlog Kadrovske komisije ili na obrazloženi predlog deset članica Komore:
- Upravnog odbora;
- Nadzornog odbora;
v) obavlja i druge poslove utvrđene zakonom, ovim Statutom i drugim opštim aktima Komore.
Član 15.
Svoje pravo glasa u Skupštini Komore direktor članice Komore može ovlašćenjem preneti i na drugo lice.
Član 16.
Skupština Komore iz svojih redova bira predsednika i zamenika predsednika Skupštine, na period od 4 godine.
Predsednik i zamenik predsednika Skupštine za svoj rad odgovaraju Skupštini Komore.
Predsednik Skupštine Komore, saziva i vodi sednice, odnosno elektronske sednice Skupštine, stara se o primeni Statuta Komore, Poslovnika o radu Skupštine, potpisuje odluke i druga akta koja donosi Skupština i obavlja druge poslove utvrđene u Poslovniku o radu Skupštine.
Zamenik predsednika Skupštine Komore zamenjuje predsednika u slučaju njegove odsutnosti ili sprečenosti.
Sednicom, u slučaju odsutnosti predsednika i zamenika predsednika Skupštine Komore, predsedava član koga izabere Skupština Komore.
Član 17.
Skupština Komore radi u sednicama, odnosno elektronskim sednicama.
Skupštinu Komore saziva predsednik Skupštine koji i rukovodi njenim radom, potpisuje odluke i dokumenta koja Skupština usvaja.
Skupština može punovažno odlučivati ako sednici, odnosno elektronskoj sednici, prisustvuje najmanje 100 članova Skupštine.
Skupština odlučuje većinom glasova prisutnih članova Skupštine.
Sednice Skupštine, po pravilu, se održavaju jedanput godišnje.
Sazivanje vanredne sednice Skupštine mogu zahtevati: 20 članica Komore, Upravni odbor Komore, Nadzorni odbor Komore, predsednik Upravnog odbora ili direktor Komore.
Vanredno zasedanje Skupštine Komore saziva se u roku od 30 dana od dana prijema predloga.
Član 18.
Skupština Komore odluke iz svoje nadležnosti donosi javnim, tajnim, usmenim, pisanim ili elektronskim glasanjem.
Na sednici Skupštine vodi se zapisnik.
2. Upravni odbor
Član 19.
Upravni odbor je organ upravljanja Komore.
Upravni odbor vodi poslovnu politiku i izvršava obaveze Komore po osnovu zakona, Statuta, opštih akata Komore i odluka Skupštine Komore.
Član 20.
Sastav Upravnog odbora utvrđuje Skupština.
Pri utvrđivanju sastava Upravnog odbora, Skupština je dužna da vodi računa o zastupljenosti svih vrsta zdravstvenih ustanova, kao i da obezbedi odgovarajuću teritorijalnu zastupljenost, s tim što se teritorijalna zastupljenost obezbeđuje izborom najmanje jednog predstavnika iz svih okruga u Republici Srbiji.
Upravni odbor ima 53 člana.
Upravni odbor na konstitutivnoj sednici, iz svojih redova, bira predsednika i zamenika predsednika Upravnog odbora.
Predsednik Upravnog odbora saziva i vodi sednice, odnosno elektronske sednice, Upravnog odbora, stara se o primeni Statuta Komore i Poslovnika o radu Upravnog odbora, potpisuje odluke i druga akta koja donosi Upravni odbor i obavlja druge poslove utvrđene u Poslovniku o radu Upravnog odbora.
Mandat u Upravnom odboru članica Komore ostvaruje preko svog predstavnika, koji je po pravilu direktor zdravstvene ustanove ili od strane direktora ovlašćeno lice.
Mandat članova Upravnog odbora traje 4 godine, sa mogućnošću ponovnog izbora.
Član 21.
Upravni odbor radi u sednicama, odnosno elektronskim sednicama, koje se održavaju po potrebi, a najmanje četiri puta godišnje.
Upravni odbor može punovažno da odlučuje ako je na sednici prisutno najmanje 27 članova Upravnog odbora.
Upravni odbor donosi odluke većinom glasova prisutnih članova Upravnog odbora, a potrebno je da najmanje 14 članova glasa za odluku koju donosi Upravni odbor.
Ukoliko prilikom odlučivanja dođe do jednake podele glasova, procedura glasanja će se ponoviti do donošenja odluke većinom glasova.
Član 22.
Upravni odbor u okviru svoje nadležnosti:
- Statuta Komore;
- Plana rada Komore;
- Godišnjeg Izveštaja o radu Komore;
- Finansijskog plana Komore;
- Godišnjeg finansijskog izveštaja Komore;
- Odluke o osnovici, stopi, načinu i rokovima plaćanja članskog doprinosa,
- Plan nabavki Komore čija procenjena vrednost prelazi iznos veći od 1.000.000 dinara bez PDV-a;
- Odluku o otuđivanju osnovnih sredstava Komore;
- Akt o organizaciji i radu Stručne službe;
- Odluku o obrazovanju povremenih Komisija i drugih radnih tela;
- Odluku o službenim putovanjima u inostranstvu;
- Poslovnik o svom radu,
Član 23.
Upravni odbor odluke iz svoje nadležnosti donosi javnim, tajnim, pisanim ili elektronskim glasanjem.
Na sednici Upravnog odbora vodi se zapisnik.
3. Nadzorni odbor Komore
Član 24.
Nadzorni odbor vrši kontrolu zakonitosti rada i poslovanja u Komori, a naročito:
- sprovođenje Statuta i drugih opštih akata Komore i odluka Skupštine i Upravnog odbora,
- ostvarivanje prava i izvršavanje obaveza članica Komore,
- korišćenje sredstava Komore, njeno finansijsko poslovanje,
- izvršenje prava i obaveze Stručne službe Komore saglasno ovom Statutu i drugim opštim aktima Komore,
- rad direktora Komore i njegovog pomoćnika.
Nadzorni odbor obavlja i druge poslove koje mu stavi u zadatak Skupština Komore i na sopstvenu inicijativu.
Član 25.
Nadzorni odbor Komore ima pet članova čiji sastav utvrđuje Skupština Komore iz reda predstavnika članica Komore.
Na konstitutivnoj sednici Nadzornog odbora, članovi Nadzornog odbora, iz svojih redova, biraju predsednika i zamenika predsednika Nadzornog odbora.
Mandat članova Nadzornog odbora traje četiri godine, sa mogućnošću ponovnog izbora.
Nadzorni odbor je za svoj rad odgovoran Skupštini Komore.
Član 26.
Nadzorni odbor radi u sednicama, odnosno elektronskim sednicama kojima prisustvuje većina od ukupnog broja članova Nadzornog odbora.
Nadzorni odbor punovažno odlučuje većinom glasova prisutnih članova Nadzornog odbora.
Nadzorni odbor odluke iz svoje nadležnosti donosi javnim, tajnim, pisanim ili elektronskim glasanjem.
4. Direktor Komore
Član 27.
Direktor Komore rukovodi radom Komore, zastupa Komoru i odgovara za zakonitost rada i poslovanja Komore a posebno:
U vršenju poslova iz svog delokruga, direktor Komore samostalno donosi odluke i odgovoran je za svoj rad Upravnom odboru i Skupštini Komore.
Pojedina ovlašćenja iz svog delokruga, direktor Komore može preneti na zaposlene iz Stručne službe Komore raspoređene na radna mesta sa posebnim ovlašćenjima i odgovornostima.
Član 28.
Direktor Komore bira se putem javnog konkursa, koji se objavljuje u jednom od dnevnih ili službenih listova.
Direktora Komore bira Upravni odbor na predlog Konkursne komisije na mandatni period od 4 godine, sa mogućnošću ponovnog izbora.
Konkursnu komisiju za izbor direktora Komore, koju čine predsednik i 4 člana, imenuje Upravni odbor.
Član 29.
Za direktora Komore može biti izabran kandidat, koji pored zakonom propisanih uslova, ispunjava i sledeće posebne uslove:
- da ima visoku stručnu spremu zdravstvene, ekonomske ili pravne struke,
- zapažene rezultate u zdravstvu i
- najmanje 5 godina rukovodnog radnog iskustva u zdravstvu na poslovima medicinske,
ekonomske ili pravne struke.
Član 30.
Konkurs za imenovanje direktora Komore raspisuje Upravni odbor Komore najkasnije 3 meseca pre isteka vremena na koje je direktor Komore imenovan, u skladu sa zakonom.
Konkursna komisija utvrđuje da li prijavljeni kandidati ispunjavaju uslove konkursa i većinom od ukupnog broja svojih članova odlučuje se za kandidata koga, uz obrazloženje, predlaže Upravnom odboru za direktora Komore.
Član 31.
Ako na mesto direktora Komore nije blagovremeno mogao biti imenovan kandidat ili nije izabran predloženi kandidat, Upravni odbor imenuje, najduže na rok od 18 meseci, vršioca dužnosti direktora Komore koji mora imati visoko obrazovanje.
Vršilac dužnosti direktora Komore ima sve dužnosti i prava kao i direktor Komore.
Član 32.
Upravni odbor Komore može, na predlog direktora Komore, imenovati pomoćnika direktora Komore.
Za svoj rad pomoćnik direktora odgovara direktoru Komore i Upravnom odboru Komore.
Član 33.
Direktor Komore može biti razrešen i pre isteka mandata u slučajevima predviđenim zakonom i to na obrazloženi predlog: najmanje deset članica Komore ili pet članova Upravnog odbora ili Nadzornog odbora Komore, u slučaju:
1. ako ne vrši svoju dužnost u skladu sa zakonom, ovim Statutom i opštim aktima i odlukama organa Komore,
2. ako usled njegovog rada ili nerada nastupe štetne posledice za Komoru ili članice Komore.
Odluku iz stava 1. ovog člana donosi Upravni odbor.
Član 34.
Direktor Komore za vreme trajanja svog mandata je u stalnom radnom odnosu, sa punim radnim vremenom u Komori i svoje funkcije obavlja profesionalno kao jedino zanimanje.
Prestanak mandata u organima Komore
Član 35.
Mandat predsedniku, zameniku predsednika i članu Skupštine Komore odnosno predsedniku, zameniku predsednika i članu Upravnog odbora Komore prestaje pre isteka vremena na koje je izabran:
- ako podnese ostavku,
- ako ga opozove Skupština ili Upravni odbor zbog nepridržavanja Statuta i drugih opštih akata Komore, odnosno zbog neurednog prisustvovanja sednicama Skupštine ili Upravnog odbora i zbog vršenja aktivnosti suprotno interesima članica Komore,
- ako mu prestane radni odnos u zdravstvenoj ustanovi,
- ako prestane obavljati funkciju direktora u zdravstvenoj ustanovi – članici Komore, a ne dobije ovlašćenje novog direktora,
- ako mu direktor opozove ovlašćenje.
U slučaju prestanka mandata po osnovu iz stava 1. ovog člana, mandat novoizabranog lica traje do isteka mandata prethodnika.
Ukoliko dođe do promene direktora zdravstvene ustanove u kojoj radi predsednik, zamenik predsednika ili član Skupštine Komore odnosno predsednik, zamenik predsednika ili član Upravnog odbora Komore, a novi direktor ne ovlasti nikoga iz te zdravstvene ustanove da predstavlja i zastupa ustanovu u Komori, u cilju obezbeđivanja kontinuiteta rada Komore, dotadašnji predsednici, zamenici predsednika i članovi Skupštine i Upravnog odbora će nastaviti da obavljaju svoje funkcije u Komori sve dok novi direktor zdravstvene ustanove ne ovlasti novog predstavnika te ustanove u Komori ili lično ne pristupi sednici Skupštine odnosno sednici Upravnog odbora Komore.
V POMOĆNA TELA KOMORE
1. Komisije Skupštine
Član 36.
Radi obavljanja poslova iz svoje nadležnosti Skupština Komore obrazuje:
Komisije, iz stava 1. ovog člana, čine predsednik i 8. članova - predstavnika članica Komore, koji se biraju na period od 4. godine.
Nadležnost i način rada komisija iz stava 1. ovog člana i druga pitanja od interesa za njihov rad, utvrđuju se Poslovnikom o radu Skupštine Komore.
Skupština Komore može posebnom odlukom obrazovati i druge komisije i radna tela, kao i povremena radna tela, sa mandatom i zadatkom određenim odlukom o njihovom obrazovanju.
2. Komisije Upravnog odbora
Član 37.
Upravni odbor Komore, radi efikasnijeg rada i obavljanja određenih poslova iz svoje nadležnosti, obrazuje:
Komisije, iz stava 1 ovog člana, čine predsednik i 6 članova - predstavnika članica Komore, koji se biraju na period od 4. godine.
Poslovnikom o radu Upravnog odbora bliže se utvrđuje nadležnost i način rada komisija i druga pitanja od interesa za njihov rad.
Upravni odbor, po potrebi, može obrazovati i povremene komisije i radna tela, sa mandatom i zadatkom određenim odlukom o njihovom obrazovanju.
VI SREDSTVA ZA RAD I FINANSIRANjE KOMORE
Član 38.
Sredstva za rad Komore obezbeđuju se:
- iz članskog doprinosa članica Komore,
- na osnovu posebnih ugovora za obavljanje poslova iz delatnosti Komore (izrada određenih elaborata i sl.),
- iz prihoda od zakupnina,
- od prihoda iz drugih izvora (donacija),
- od prihoda dobijenih po osnovu obavljanja marketinških poslova.
Član 39.
Finansijskim planom Komore utvrđuju se ukupna potrebna sredstva za rad Komore u toku
kalendarske godine, u skladu sa Planom rada.
Finansijski plan Komore donosi se, po pravilu, na kraju godine za narednu godinu.
Član 40.
Sredstva Komore vode se na tekućem računu kod poslovne banke.
Naredbodavac za izvršenje finansijskog plana Komore, odnosno upotrebu sredstava Komore do visine utvrđene finansijskim planom Komore je direktor Komore, a izuzetno lice koje on ovlasti.
VII JAVNOST RADA KOMORE
Član 41.
Javnost rada Komore obezbeđuje se u dostupnosti radu svih organa Komore i drugih tela Komore, kao i dostavljanjem informacija ili izveštaja o radu Komore svojim članicama i drugim organima i organizacijama sa kojima Komora sarađuje.
Član 42.
Predstavnici sredstava javnog informisanja mogu prisustvovati sednicama Upravnog odbora Komore na predlog predsednika Upravnog odbora Komore i uz saglasnost većine prisutnih članica Upravnog odbora Komore.
Radi zaštite interesa svojih članica i zdravstva u celini, organi Komore mogu odlučiti da određena pitanja razmatraju i rešavaju bez prisustva predstavnika javnog informisanja.
Član 43.
Predsednik Skupštine, predsednik Upravnog odbora i direktor Komore, odnosno lice koje direktor ovlasti, daje informacije o radu Komore, u skladu sa odlukama i stavovima zauzetim u organima Komore i odgovoran je za istinitost datih podataka.
Organi Komore određuju posebnom odlukom koje isprave i podaci predstavljaju poslovnu tajnu i čije bi saopštavanje neovlašćenom licu, zbog njihove prirode i značaja bilo protivno interesima Komore i njenih članica.
VIII STRUČNA SLUŽBA KOMORE
Član 44.
Stručne, pravne, finansijske, administrativne, tehničke i pomoćne poslove Komore i njenih organa obavlja Stručna služba Komore.
Stručna služba Komore:
- obavlja stručne poslove na sprovođenju Statuta, odluka, zaključaka i drugih akata organa Komore;
- priprema informacije, analize, nacrte opštih i drugih akata za potrebe Komore i njenih članica;
- izrađuje analizu finansijskog poslovanja zdravstvenih ustanova, kao i posebne analize iz navedene oblasti;
- pruža stručnu pomoć članicama Komore neposredno kroz konsultacije i davanje mišljenja na upite članica Komore;
- organizuje savetovanja, seminare i stručno – konsultativne skupove u cilju informisanja o aktuelnostima u zdravstvu, unapređenja stručnih znanja i razmene iskustava;
- daje inicijalne predloge za donošenje ili promenu zakonskih i drugih propisa od interesa za članice Komore;
- pruža pomoć u izradi programa rada i drugih opštih akata;
- obavlja stručno-administrativne poslove oko izdavanja časopisa Komore -„Zdravstvena zaštita“ i „Biltena Komore“;
- obavlja i druge poslove koje joj povere organi Komore.
Stručna služba Komore u obavljanju svojih poslova sarađuje sa stručnim službama članica Komore, republičkih, pokrajinskih i organa lokalne samouprave nadležnih za poslove zdravstva, stručnim službama drugih organa i organizacija, sindikata i dr.
Član 45.
Organizacija i rad Stručne službe Komore uređuju se aktom o organizaciji i radu Stručne službe.
Zaposleni u stručnoj službi Komore imaju sva prava i dužnosti utvrđene Zakonom o radu, ovim Statutom i odlukama organa Komore.
IX OPŠTI AKTI KOMORE
Član 46.
Opšti akti Komore su: Statut Komore, pravilnici, poslovnici, preporuke, stavovi i smernice, koje u obavljanju svojih poslova donose organi Komore.
Kada na opšti način uređuju određena pitanja, opšti akti su i odluke i zaključci organa Komore.
Član 47.
Statut Komore donosi Skupština Komore, na predlog Upravnog odbora, uz prethodno pribavljeno mišljenje Statutarne komisije.
Član 48.
Inicijativu za izmene i dopune Statuta i drugih opštih akata mogu pokrenuti:
Član 49.
Izmene i dopune Statuta Komore vrše se na isti način i po postupku utvrđenom za njegovo donošenje.
Član 50.
Svi opšti akti Komore moraju biti u skladu sa Statutom Komore.
Statut Komore i drugi opšti akti Komore stupaju na snagu osmog dana od dana objavljivanja u “Biltenu” Komore.
X PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Član 51.
Danom stupanja na snagu ovog Statuta prestaje da važi Statut Komore zdravstvenih ustanova Srbije od 6. marta 2007. godine, 5. aprila 2012. godine i 19. marta 2014. godine (prečišćen tekst).
PREDSEDNIK SKUPŠTINE
Dr sc. med. Dejan Stanojević